.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تكميل آزاد راه تهران - شمال، افسانه یا واقعیت
شمال نيوز: عباس آخوندي در حالي به عنوان وزير راه و شهرسازي سكاندار اين وزارتخانه در دولت يازدهم شده كه افتتاح و بهره‌ برداري آزادراه تهران – شمال از آرزوهاي ديرينه مردم كشورمان به شمار مي آيد.
تكميل آزاد راه تهران - شمال، افسانه یا واقعیت

زماني كه مطالعات اوليه طرح آزادراه تهران - چالوس يا همان تهران - شمال در سال ۱۳۵۳ آغاز شد، هيچ كس باور نداشت تكميل و بهره برداري از اين طرح در سال ۹۲ و در ابتداي آغاز به كار دولت يازدهم به يك افسانه تبديل شود.

عباس آخوندي در حالي به عنوان وزير راه و شهرسازي سكاندار اين وزارتخانه در دولت يازدهم شده كه افتتاح و بهره‌ برداري آزادراه تهران – شمال از آرزوهاي ديرينه مردم كشورمان به شمار مي آيد.

 وزير راه و شهرسازي دولت يازدهم اگر چه پيش از اخذ راي اعتماد از مجلس شوراي اسلامي تكميل آزادراه تهران - شمال را از اولويت‌هاي اصلي خود عنوان كرد، اما انتظار بر اين است كه تكليف اين پروژه ملي كه اكنون تكميل آن به يك رويا تبديل شده، هر چه سريعتر مشخص شود.

كارشناسان معتقدند كه آزادراه تهران - شمال كه ركورددار وعده هاي مسئولان به شمار مي آيد، بايد در صدر برنامه هاي وزارت راه و شهرسازي دولت يازدهم باشد و رسيدگي به وضعيت آزادراه تهران - شمال در اولويت اصلي اين وزارتخانه قرار گيرد.

به باور آنها دولت يازدهم بايد متولي اصلي توسعه آزادراه تهران - شمال را مشخص كرده و با بازنگري در قراردادهاي اين پروژه، به بهره برداري، توسعه و تكميل اين آزادراه سرعت بيشتري بدهد.

 آزادراه تهران - شمال نام يك پروژه بزرگ راهسازي در كشور است كه بر اساس آن شهر تهران از طريق آن به شهرهاي شمال ايران متصل مي شود.

 اين آزادراه از غرب تهران، يعني تقاطع بزرگراه همت شروع و با عبور از ناحيه كن در استان تهران، از سولقان، دوآب(شهرستانك)، گچسر و مرزن آباد به كمربندي چالوس – تنكابن متصل مي شود.

 طي ۳۵ سال گذشته وعده هاي بسياري در مورد افتتاح آزاد راه تهران - شمال داده شده است، اما هر بار اتفاقاتي مانع از پيشرفت كار شده است.

 آنچه مسلم است آزادراه تهران - شمال به عنوان يك طرح نيمه تمام باقي مانده و خواهند ماند و تنها راه تكميل و بهره برداري از آن استفاده از توان بخش خصوصي است، هر چند آخوندي بر اين اعتقاد است كه بايد فضايي را ايجاد كنيم كه بخش خصوصي تمايل به سرمايه گذاري داشته باشد.

 وزير راه و شهرسازي تصريح مي كند: در گذشته بارها به موضوع خصوصي سازي اصولي و كارشناسي تاكيد كرده ام. كافي است كه گفته هاي گذشته ام در اين رابطه را مرور كنيد، بنا بر اين اقتصاد ايران چاره اي ندارد به جز اينكه به سمت يك خصوصي سازي اصولي حركت كند.

 وي اضافه مي كند: بر اين اساس بايد در آينده به شدت سياست گذاري وزارت راه و شهرسازي به سويي حركت كند كه بخش خصوصي در آن حداكثر فعاليت را داشته باشد.

 آخوندي همچنين مي گويد: در مجموع سياست هاي حمل و نقل بايد در اختيار بخش خصوصي باشد چه برسد به اينكه دولت در وضعيتي قرار داشته باشد كه با كسري منابع مواجه است.

 به باور آخوندي، وقتي توسعه حمل و نقل را مطرح مي كنيم، اين توسعه بايد بر مبناي توسعه فعاليت هاي بخش خصوصي باشد.

 حال بايد منتظر ماند تا مشخص شود وزير راه و شهرسازي دولت تدبير و اميد، چه تدبيري براي تحقق آرزوي ديرينه مردم ايران كه همان تكميل و بهره برداري از آزادراه تهران - شمال است، دارد./ نيك


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

غربیه 29 مرداد 1392
چرا این همه هزینه برای آزاد راه تهران شمال بهتر نیست اول بداد 4 بانده کردن جاده هراز و اتمام اتوبان سوادکوه برسید تا مردم را از دست ترافیک نجات دهید سپس به فکر انانیکه برای ... به شمال می ایندباشید
غرب استانی 29 مرداد 1392
اهمیت والویت را مردم ایران از قبل تعیین نموده اند کافی است به امار مسافرتها نگاه کنید تفاوت را در می یابید . این اقدام علاوه بر توسعه و رشد اقتصادی منطقه به کاهش هزینه های ملی مثل سوخت و تصادفات و وقت منجر می شود.
نا شناس 29 مرداد 1392
به خدا محور هراز و سوادکوه واجب تره ولی چون آقایان ویلاهاشون غرب استانه به فکر مردم بدبخت نیستند که ساعتها تو ترافیک می مونند
غرب استانی 30 مرداد 1392
زیاده خواهیهای شما شرق استانیها تمامی ندارد . جاده کندوان روز به روز بدتر میشود و جاده هراز و فیروزکوه روز به روز بهتر . چشم دیدن ساخت قسمتی از آزادراه را هم پس از این همه سال هم ندارید . لازم هم نیست که غصه ما را بخورید که اگر آزادراه افتتاح شود فلان اتفاق بد می افتد! بعد میگویید که چرا غرب استانیها به دنبال جدایی هستند . به خاطر همین کوته بینی ها و زیاده خواهی های شماست که ما غرب استانیها به دنبال جدایی از مازندران و تشکیل استان جدید هستیم .
نا شناس 31 مرداد 1392
دوستی که در اولین کامنت نوشتی:
سپس به فکر انانیکه برای ... به شمال می ایندباشید!
ادب و نزاکت هم چیز خوبی است. فکر کردی جاده ی چالوس فقط برای کسانی است که می خواهند تفریح کنند؟ اگر این طور باشد درجاده ی هزار و فیروز کوه هم برای همین هدف خواهند آمد!
ازاد راه تهران شمال فقط برای سفر و تفریح سرمایه داران نیست مسیر ارتباطی حدود هشتصد هزار نفر از شهروندان غرب مازنداران به تهران است.
تازه فکر کردی فقط جاده ی سواد کوده و هراز ترافیک دارند؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.178 seconds.